----------------------------------------
Lika länge är det sedan min dator havererade sist, och det var en sådan kuligt upplevelse att jag numer säkerhetskopiera till en extern hårddisk emellanåt... vilket jag gjort i dag, tror jag iallafall (är ju så långt mellan gångerna att jag glömmer hur man gör).
Säkerhetskopian som finns uppe i det blå någonsans (och kopiera konstant) är nämligen lite knäpp (eller om det nu är jag som är det !), och kopier bara halva hårddisken, nämligen C-halvan. Att det sedan "bara" är halva hårdisken är en annan historia (D-delen "ser" den inte, även om jag tjatar aldrig så mycket om det). Nåja, detta skulle inte handla om datorer...
----------------------------------------
Det är nu drygt ett år sedan första spadtaget togs inför brobygget, och enligt hörsägen ska man kunna gå torrskodd över viken i december (sicken julklapp!) ... och givetvis måste jag prova, återstår bara att se om jag klarar av att gå på den utan att bli yr i skallen (kan nämligen inte gå nära en kajkant UTAN att bli så snurrig att det är itrillningsrisk)...
Så här kommer nu en massa bilder från året som gått...
Det borde förstås börjat med "spadtaget", men tyvärr... det får ni tänka er själv !
---------- den 20 mars 2012 ----------
Nu börjar man ana vad som är på G...
... febril verksamhet båda sidor viken!
(Ljungavikssidan)
---------- den 1 maj 2012 ----------
Siktet är inställt på Kaninholmen...
(Ljungavikssidan)
---------- den 5 juni 2012 ----------
... jobbas det från båda hållen!
---------- den 26 juli 2012 ---------
Som revbenen på ett strandat sjöodjur !
(Ljungavikssidan)
---------- den 4 september 2012 ----------
Restes den första bågen...
... inget jobb för höjdrädda, precis !
Ser ni den lilla båten till höger om bron? Den (arbetsbåten) hängde en morgon i förtöjningen. Den bärgades och reparerades enligt konstens alla regler... och den 8 oktober hade den sjunkit igen, med sönderslagna fönsterrutor .Nu börjar man ana vad som är på G...
... febril verksamhet båda sidor viken!
(Ljungavikssidan)
---------- den 1 maj 2012 ----------
Siktet är inställt på Kaninholmen...
(Ljungavikssidan)
---------- den 5 juni 2012 ----------
... jobbas det från båda hållen!
---------- den 26 juli 2012 ---------
Som revbenen på ett strandat sjöodjur !
(Ljungavikssidan)
---------- den 4 september 2012 ----------
Restes den första bågen...
... inget jobb för höjdrädda, precis !
Sabotage???
---------- den 2 oktober 2012 -----------
Tro´t eller ej, men solen gick upp vissa dagar iår oxå...
----------------------------------- före-efter jämnförelse ----------------------------------
Kaninholmen den 30 mars 2012...
... och den 11 oktober 2012!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
--------- den 13 oktober 2012 ----------
Bågen från Fyra årstiderspark...
Fyra årstiderspark... ska visst bli en park på andra sidan bron oxå
(med ätbara växter / bär och träd)
Jag väntar med spänning på den officiella invigningen...
men från Ljungavikssidan verkar den redan vara invigd !
Det är tacksamt att fotografera i sol uppgång, tycker jag... det blir alltid färgrika siluettbilder. Före-efter bilder är roligt, men vilket elände det är att få till två bilder tagna i samma vinkel...
Var ju i Köpenhamn nyligen och där cyklar "alla" och de skall t.o.m. bygga "cykelmotorvägar"