Hej!

Kol, tror jag är lite överkurs, men är inte säker! Det ska dock inte användas när man medicinerar, annars kan man ha det!

"Makaronerna", de där vita med hål i ska ligga i nån del av behållaren som är lite större där vattnet passerar. Har du också sån där blå, svart, eller vit filtermatta också eller bara "makaroner"? Vore bra om du la upp en bild eller länk till tillverkaren!

Du skaffar dig en termometer om du inte redan har det och du fyller på vatten som är 25-27grader om du ska ha tropisk fisk. Är vattnet lagom så vrider du upp skruven tills den går igång och precis tillbaka så att den stänger av. Alternativt är den igång så skruvar du tills den precis stänger av. Sen håller du noga koll på termometern närmsta dagarna, iallafall dygnet. Och skruva jätteförsiktigt på doppvärmaren om det går åt fel håll!

Och eftersom du verkar ha framförhållning, till skillnad mot mig och många andra... :D Så tycker jag att du kollar in lite hur man startar upp ett akvarium om du nu inte vet det, innan du bär hem fiskarna. Kolla tex min signatur! Ska du köra en "fishless cycle" så går det fortare om vattnet håller typ 30grader! Lycka till!

---

Edit: Var försiktig och kolla om doppvärmare är sänkbar eller inte, brukar vara en linje eller markering för max/min djup om den inte är sänkbar! Kolla med tillverkaren!