Oj oj oj ize jag trodde jag hade sagt det sista i den här tråden men tydligen inte. Du kan inte hålla på och blanda så vilt som du gör för då blir informationen osaklig och demagogisk.

Du som arbetar med det här säger du (jag tror dig inte). Kan du förklara nedanstående text!
För att prata om lättheten i att fastna i bruk/missbruk så är det ju konstaterat att nikotin är mer beroendeframkallande än heroin. Dock, till skillnad från nikotinet, så blir heroinistens kick betydligt starkare redan första gången, vilket triggar belöningssystemen i hjärnan ordentligt. Det är ju den effekten som gör att kroppen/hjärnan gärna vill ha mer, allra helst innan effekten helt klingat av. Så var den stenen i rullning...
Först säger du att nikotin utan något belöningsystem är mer beroendeframkallande än heroin men varför är då nikotin beroendeframkallande??

I sitt rus, oavsett drog eg, gör folk mer eller mindre dumma saker som i sin tur påverkar andra, om det så är misshandel, inbrott, mord, rån etc. Att man inte "hittat" någon som rapporterats ha dött av cannabis beror väl lite på hur man läser rapporterna.
Visst är det störande för en rabiat motståndare som du (även att du inte vet vad du kämpar emot) att det inte finns ETT enda bevis statistiskt som påvisar farligheten med cannabis. Måste kännas tungt!;)
Hur du än läser rapporterna om alkohols farlighet så är de liktydiga! Alkohol är livsfarligt, både för dig själv och din omgivning även när du inte är beroende.

Jag jobbar just nu med ett rapportsystem för läkemedelsbiverkningar
Upp till bevis. Jag vill att du förklarar varför....på ett adekvat sätt den här gången varför bensodiazepiner är så otroligt beroendeframkallande och förstör människors liv hela tiden, och lagliga är de med läkares godkännande (så nu vet du det miluhe). Men även om de skrivs ut av läkare så har de som börjar svårt att sluta med påfäljden att man får fruktansvärda avtändningssymtom vilka medför livsfara om man slutar tvärt.
Kollade just på wikipedia och orsaken till beroendet står inte där så försök inte komma undan nu. Du borde veta eftersom du arbetar med det här!

Här glömde du tillägget ´missbrukare´.
Att man öht får fysiska symptom när man avgiftar sig/tänder av säger ju en del om att det alltid är ett fysiskt beroende som man gett sin kropp. Kroppen kräver ju sin substans för att fungera, som den tror, "optimalt". Så den som säger att droger inte ger fysiska symptom har inte läst på tillräckligt..
Avtändningssymptom:
Alkohol = Enormt
Nikotin = Mycket
Kaffe = Nja
Heroin = Mycket
Cannabis = Nja
Amfetamin = Mycket (beror lite var man befinner sig i sitt drogande)
Extasy = Ganska mycket
Kokain = Enormt
Meskalin = Ej beroendeframkallande
LSD = Ej beroendeframkallande
Svamp = Ej beroendeframkallande
Bensodiazepiner = Enormt

Orkar inte svara längre än så här på de här dumheterna.

Till dig miluhe vill jag bara säga att de allra flesta lagar har inget med demokrati att göra. Sedan kan vi också ställa oss frågan när en lag finns för att följas och när den blir en dumhet. Förrut var det straffbart att gå mot röd gubbe vid övergångsstället men den lagen skrotades pga sin orimlighet, om du har några inlägg i debatten så stå för dem då....det är ingen som kommer att vara elak mot dig för det! Alla har rätt till sin åsikt men att syssla med propaganda som ize tycker jag personligen är dumt.

Demokrati är inte det mest rättvisa men det är det bästa vi har idag.