GasseG skrev:Nej jag kunde inte hålla mig!
Alltså heroin är väääldigt beroendeframkallande är vi överens om, och bara det i sig själv gör att den måste hållas tillbaka med all kraft. Jag menar det går inte upprätthålla ett samhälle där var och annan går omkring lite småslöa för att de inte kan hålla sig ifrån sitt rus. Infrastrukturen skulle krascha totalt, vi skulle inte längre kunna transportera varor för nyktra chaufförer och lokförare skulle bli en bristvara. Snickare som inte kan klättra på höjden och andra som väljer att stanna hemma för att de hade ett så bra rus det första de gjorde på morgonen. Nä det funkar bara inte......vi kan inte ha droger i samhället som har en sådan effekt på människor. Hur man än vrider och vänder på saken så finns det inget bekymmersfritt liv på heroin, lagligt eller ej!
Vilket utopiskt samhälle man än försöker fantisera ihop så skulle heroinisten bli en andra klassens invånare.
fast det finns nog en hel del folk som använder heroin som lever ett förövrigt normalt liv. problemet är bara att gemene man inte har möjlighet att tillgodose sitt bruk innan det går över till ett missbruk. oftast hänger det ihop med mängd pengar man har.
edit:
ta bort ordet heroinist och lägg in alkoholist i sitt eget inlägg så komemr du att se att situationen är densamma.