gizmogirl skrev:
Säker på att det var för att den inte hade halsband som den avlivades? kan ju vara för att den var förvildad också men att alla tar kontakt med polisen fast de vet att de borde innan det vet jag inte görs överallt tyvärr. Visst det finns oansvariga ägare och det är trist för det är vi andra som får ta smällen som sköter våra katter, men att avliva de är att straffa katterna och de gör inget annat än att följa sin natur. Sandlådor kan man täcka över med nät då håller sig katterna därifrån men då gäller ju att ni själva kommer ihåg att lägga dit det när ungarna lekt klart ;).Tycker den här diskussionen gått för långt, alla gillar inte utekatter inte jag heller men alla katter har rätt att leva oavsett om det är en ute eller innekatt så ta lagen i egna händer och avliva de tycker jag är att gå för långt.Ta hellre kontakt med katthemmen i närheten som kan ta hand om det hela med hjälp av kommun och polis det tar bättre på de ägare som inte sköter sig.

Eftersom det var min mors katt så vet jag hur det gick till;)
tillägas att min mor ej bor i tättbebyggt område utan på "landet"
Där en badjävel som hyrde ett torp tillkallad en viltvårdaren pga att han sett katten utan halsband, han hade ett elastiskt halsband som han kunde krypa ur om han fastnade, då min mor sett katter som fastnat men ej kommit loss:(

Och täcka sandlådor för att det finns folk i föreningen som har katter som springer löst, när det ej är tillåtet, lika i alla föreningar runt om, Jag blir så förbannad att man måste skydda sig mot katter som enl stadgarna inte får springa löst[:(!] ...Och barn är ju alltid barn;) Dom täcker sällan efter sig:p
Jag blir sur för att en liten klick människor skappar problem för den stora klicken[:(!]
Och påpekar man det till en oansvarig kattägare får man bara till svar: Att min lilla nisse gör aldrig något:mad: ...Hur F-N vet dom det[B)]
Det är inte så att jag ogillar katter, jag ogillar deras oansvariga ägare:D