[quote=Tropfrog;965852]Fiskar klarar en ökning i salthalt mycket bättre än en sänkning. Om man vet att butik man köper ifrån använder salt i sina kar så bör man salta upp sitt kar lika mycket och sakta avvänja dem. Koppar man in "saltade" fiskar till osaltat vatten så är dödrisken stor.quote:

Då var det kanske anledningen till att en av dom dog dagen efter.
Har ju inte betämt riktigt hur jag ska göra men ponera att jag vill tillsätta salt. Ska jag då succesivt öka mängden för att vänja dom sakta. Får kanske ha lite mindre salt än man brukar med tanke på att malarna inte tål det lika bra.
Sen kan man ju spekulera i om jag ska tillsätta salt för att mollysarna ska tycka det är toppen eller att malarna får det sämre. Med facit skulle jag kanske haft andra än metallpansarmalar. Mollysarna tycks ju trots allt trivas ändå. Får jag sen bara en tiondel så bra sprutt på mina som åheim så har jag nog så jag tiger :D :D :D och då har ju avkomman aldrig varit i saltat vatten...hm...verkar som jag kom på att jag inte ska tillsätta salt trots allt...men ser gärna fler kommentaer i ämnet.

Agnez:)