Connyboy skrev:jag har hört/läst någonstans att det kan vara bra att ha scalararer tillsammans med discusar som inte vill äta.. Eftersom scalarer i princip äter vad som helst och hursomhelst "drar dessa med sig" discusarna till matstunden och visar att detta är inte något farligt, bara gott!
Hmm.. Om en diskus valt att sluta äta så har den valt det. Har själv haft en sådan liten jäkel. De andra diskusarna åt som grisar, utom den. Men efter lite fodervariationer, höjning av temp och lite salt så åt den tillslut med. Ibland, framförallt mindre diskus kan få dessa ryck. Ibland pga att den är sjuk, ibland för att fodret inte duger åt dem. Vad det gäller att ha dem i sällskapsakvarium beror väll eg. vilket skick diskusen är i. Är de skygga och står och trycker i ett hörn så är risken stor att de inte hinner ta för sig av fodret innan det är uppätet. Själv har jag 2st PBB som äter ur handen på mig och endast ancistrus och corysar med dem. Framöver kasnke jag skaffar ett stim av någon trevlig tetra.
//Camilla