OK. Förresten har ni hålt på med akvarium ett bra tag eller det verkar som att ni är väldigt insatta ?? :D

Haha, nä, jag hade ett när jag var liten, då man inte visste nånting, och föräldrarna visste ingenting, detta vågar jag knappt skriva nu, man skäms ju, men visste inte bättre.. hade kanske 10 fiskar på ett sånt litet plastakvarium, jag vet inte vad dom ligger på 10-14 liter kanske..

Och det var black molly och slöjstjärt, neontetror, platy m.m.. man gjorde rent flera ggr i veckan hela vattenbyten alltså, rev upp gruset, fiskarna och tvättade gruset och stoppade tillbaka det osv..
Alltså fel att blanda alla fiskarter och fel vid byten och ja, fel fel fel på allt man gjorde typ! :(

Nu för tiden vet man att det inte ska vara så.. hemska tanke!

Vi hade en guldfisk som blev 3 år iaf.. rätt stor iaf..
Men andra blev inte direkt långlivade..

Men nä, nu har vi läst på det mesta här, litar inte direkt på vad dom säger i affärer nu, även om vissa iaf är duktiga och håller sig någorlunda till regler osv..

Men ja, nu är vi ju kunnigare och kan vi inte nåt, så tar vi reda på fakta här :D

Man vet ju att det inte fungerar sådär som man höll på när man var liten.. jag visste ju ingenting då liksom..

Sambon har inte haft akvarium tidigare, men ja, som sagt har vi läst mycket här och nu är vi lite kunniga iaf :) Noga att inte göra nåt fel iaf :)