Stew skrev:
Håller med dig i det du skriver. Delvis...

Alla är mer eller mindre pedagogiska. Alla skriver svar på sitt sätt. En person som sitter inne på mycket kunskap kanske itne är pedagogisk för fem öre. Denna vill bara dela med sig av sin kunskap. I mitt tycke är denna personen högt aktad, och en ovärderlig källa av information.

Jag känner att de stora "svararna", dvs de som står för merparten av svaren, verklgien försöker vara pedagogiska och undvika att såra någon. Men ibland blir det fel.

Tycker det är bra att du tar upp det, och alla kan försöka skärpa sig ytterligare. Men jag håller inte med om att det är ett problem. Detta är ett vanligt community med vanligt folk... Ibland blir det konflikter, ibland är svåren mindre bra, felaktiga eller onödiga. Men så är det...

Jovisst är det ett forum med helt vanliga människor med olika erfarenheter. Men det en del folk inte tänker på är att det kan vara ett barn eller ngn i yngre tonåren som frågar om ngt & då ska ju inte det barnet behöva bli idiotförklarat.

Att vuxna bär sig illa åt mot varandra får stå för dom själva men barn ska inte behöva utstå med sånt elände. Därför bör man tänka på hur man svarar, det behöver inte vara en massa hårda ord eller allmänt jobbiga storebrorsfasoner.

Hälsningar Anneth