Fiddan skrev:Jag har inget bidrag, jag vet inte riktigt vart du vill komma men, skulle det på något vis vara ett krav för att få ge konstruktiv kritik på bilderna?
Om man uppfyller kriterierna för att rösta så måste man även få säga vad man tycker.
Självklart kan alla komma med kommentarer till fotona oavsett om man själv är en sopa till fotograf eller om man är en expertfotograf.
Dock är det väl ganska naturligt att synpunkter väger lite tyngre om man själv visat sig vara en duktig fotograf eller åtminstone vågar delta i tävlingen. Annars blir det ju lite som på fotbollsmatcher där det alltid brukar stå ett gäng med gamla gubbar (i min ålder och uppåt:D) som alltid vet bättre än alla andra hur favoritlaget skall spela för att vinna.
För övrigt har jag ingen susning om vad du menar med "var är PANORERINGARNA?!?" och har svårt att se på vilket sätt det skulle vara konstruktiv kritik för de deltagande fotograferna.
Vill man ge konstruktiv kritik för de olika fotona så kan man gärna göra det vid resp. foto.