Artifaction skrev:Tack
Jag funderar på hur jag ska fixa en snygg lösning för fuktskydd, har fått 8 dioder till så jag ska hem och löda lite efter jobbet. en av fördelelarna med dessa dioder är ju att du får det där shyssta flimmret av vattnet på botten (lite halogeneffekt).
Hittade z-leds som ger 240lumen vid 1000mA, men dom blir mycket varma kostade 8 euro på en tysk sida lumitronix men jag avvaktar lite med det tills dom har löst värmeproblemet lite till.
Återkommer med fler bilder när jag gjort lite mer framsteg.
Jo det shcyssta "flimmret" av vattenytan på botten (så att säga) gör att det är värt hela besväret att köra tex månljuset med dioder istället för kallkatodsrör! :)
Det är samma Z-led som de kör på 1000mA som de kör med 350mA och vid 350mA får de något över 100lumen, de blir inte så farligt varma när de körs på 350mA - jag har satt en i en ficklampa där jag kan växla mellan 350 och 700mA och det blir inte så mycket mer ljus, men en jäkla massa mer värme! De ska köras på 350mA egentligen för bästa livslägnd, men det ser ju bra ut att man KAN köra dem på 1000mA! för 8 euro st så får du lika mycket ljus per krona ändå ;) men det känns ju mer när man ska köpa in dem ;)
Om linsen är tät så borde du kunna lägga en slilkonsträng runt linsen mot aluplattan och så är det största problemet löst?