nu är vi inne på rätt spår iallafall :)
kjaer jag vill ha rovfiskar däremot helst de som inte attakerar mina fingrar direkt då jag stoppar ner handen så att säga. channa (tack för rättningen malcus) attakerar ju direkt så det är inget jag ser fram emot direkt hehe. Detta är första tanken då, om jag däremot ser något jag tycker är klockrent så spelar det alltså ingen roll, då får man ta konsekvenserna :).
Ps att jag vill ha lite större fisk är för att jag bara vill hålla en art, vore inte så kul om de är på 10cm vettu :) Då de är unga så är det ju lungt, men vill se dem växa och bli finare och finare så att säga. Det är just pga detta jag tröttnat på de fiskar jag har nu, de alla har växt till sig ganska bra jämfört med storleken de hade då jag inhandla dem. Visst kommer de växa betydligt mer (silverhajarna, praktbotierna, malarna) men jag har fått nog kan man säga. Det känns nu som om jag uppfostrat barnen och vill ha ut dem ur huset typ hehe :D
stene not a big fan of clarias malar. De passar in i en del av punkterna jag satt för vilken typ av fisk jag vill ha men tyvärr inte det viktigaste = de ska va snygga :D tycker inte clarias är så fina. Däremot riktigt roliga att se på då de rör på sig. fler ideer kanske?
malcus du kom med riktigt bra exempel faktiskt, din smak verkar vara ganska lik min (om detta är fiskar i din smak så att säga)
Det mest klockrena måste nog vara datnioides (tigerfisk). Har faktiskt i smyg funderat på denna. Undrar dock om det inte kan finnas andra ur samma familj som är lika häftiga??
Chitala vet jag inte, denna fisk är också klockren undrar dock om den är så intressant att ha?! En vänn har ett par och de verkar vara väldigt skygga.
är Stör något man kan fundera på eller gör man den orättvisa genom o ha den i ett kar? dammfisk va??
Fortsätt gärna komma med tips.
Tigerfisken ska jag absolut fundera på. Kan man ha malar tillsammans med den undrar jag?