matte159 skrev:
Tack Ansjo!

Jag har tittat mycket på dessa BTN, men jag tycket att de är för dyra. Därför har jag nu börjat tänka på att köpa en av dessa svarta (som nämns i tråden) från: http://www.akvariumbutiken.se/dekorationer_14/akvariebakgrunder_1410/bakgrund_ps-120_120x50_cm_fraan_aquael_737.html för bara 202:-. Jag tror inte att det går att köpa en sådan liten bit att göma pumpen bakom, så jag skiter nog i att gömma doppisen och pumpen.

Folk nämnde att bakgrunden var gjord av plexi. Hur gör jag då på bästa sätt för att få den att passa mina mått (110*45)? Jag kan inte skära i den, men kan jag lämna in den till galsmästaren e.l. Det blir nog inte så bra om jag ska börja såga i den eller någonting åt det hållet.:p

hallå sorry för ett sent svar men tråden va ganska gammal nu så man kollar inte den mycket. jo bakgrunden kan man använda som filter bakom osv men den går inte att ha utan stadga du måste tex setta en friggo skiva som stöd på baksidan som stöd. du kan såga plexi bakgrunden lättast med en fogsvans inga problem det är mjuk plexi så det spricker ej osv