Kramfors skrev:
Jag har sålt fiskar och har dåligt samvete att jag inte nekade att sälja då jag förstått att fiskarna hos den ägaren kommer att dö.

Så kan jag också tänka Men du kan ju inte göra mer än o ge bra info. Varken du eller jag kan se in i framtiden O vad säger att du gjort rätt bedömmning även om du tror det?
En liten historia
Lämnade in en soffa för något år sedan för omklädning o när jag skulle hämta den sa hon. Vill du se mina diskus då jag hört att du har sådana.
Hon visade mig då ett ca 300 liter med välvd ruta där det gick 2 sämre och 6 prakt ex på ca 20 cm. De var köpta som små i Uddevalla o de haft dem i 7 år.
Min första fråga blev Har ni inte haft problem men nä inte med diskusen Nä däremot har vi köpt annan fisk i omgångar för massor med pengar o de bara dör. Fråga 2 var har de aldrig lekt Nä sa hon hur gör dom då.

Lite off kanske ff men det är debatten med. Vad som verkligen gäller med denna luddiga lagstiftnig vet ingen innan det blivit en dom i länsrätten, kammarrätt etc. O innan vi kommit dit är det bara spekulationer.