MaxB skrev:
Japp, jag är med dig Stene!

Förhoppningsvis skall jag inte behöva fånga in någon fisk. De som behöver gömma sig, kommer att göra det. Blir det lite överfyllt, av yngel, så brukar dessa dra sig upp mot hörnena i karet om de blir jagade för mycket, och där är det relativt lätt att ta dom med en håv.

I tidigare T-kar där jag haft mycket sten har de obekväma fiskarna som behöver komma bort alltid ställt sig tillgängligt, nära ytan.

Tanken är att detta skall bli ett fungerande system, en koloni, där det givetvis kommer att bli revirstrider men inte i sådan omfattning att några individer direkt behöver tas ur. Men som du säger, skulle man bli tvungen någongång så kommer det att bli svårt...
Håller helt med dig,man bygger inte ett kar för att sen underlätta att fall i fall man måste fånga en fisk.I mitt Malawi så behövde jag var gång om jag skulle fånge en firre plocka ut all inredning,det första jag tänkte var dina grott gångar som är perfekta för den sorts fisk du skall ha i.Det kommer bli hur fräckt som helst ska du har växter??