Moriarty skrev:Ja, det var mest lite allmän sondrering... jag har ingen erfarenhet av liknande byggen och vilka minor som finns att undvika etc. Just nu står det en massa på todo-listan som ligger över ett inbyggt akvarium. Men den dag jag bestämmer mig för att påbörja något vill jag vara förberedd. Därav denna tråd.
Tummen! Spännande! Skall bli kul att följa, ser fram emot bilder. Skall fota lite vad det är jag har att göra med för förutsättningar.
Min tanke är att mäta upp var akvariet får plats (skrubben är under en trappa så det finns begränsningar i höjd t.ex.) och maxstorlek på akvariet. Samt reka ev balkar i väggen.
Sen får jag försöka hitta nåt lämpligt akvarium begagnat. Gärna med ställning, vill inte komplicera saker mer än nödvändigt. Och det skall inte behöva kosta mer än nödvändigt hoppas jag. :)
Ja nu har jag semester så det får bli till hösten i så fall som bilder dyker upp.
Tänk på att få ordentligt med höjd över akvariet när du skall bygga in det under trappen, det blir sjukt jobbigt att sköta om det annars. (för du tänker väl inte ha möjlighet att öppna utifrån rummet antar jag? Jag ångrar lite att jag bara har ungefär 15-20 cm ovanför mina akvarier i skåpet/pelaren som jag har nu.... kolla bild på min zoon.:p