Ja, here we go again:( Ser många som hoppar på folk som man tycker har för lite plats för sina fiskar. Javisst, jag tycker det är för många för 12 liter. Men inte i detta läge när de inte är äldre än 3 veckor. Jag menar, när kan man släppa ur yngel från en yngelbur om de skall gå säkra?? Och hur många liter är det? Jag hade dem där i ca 1 vecka, sen över till ett 12 Liters. Naturligtvis skall jag inte ha dem där så länge, det är ett yngelakvarium. De är alldeles för små att flytta till mina större akvarium. Jag vill inte att de skall bli mat, så några veckor till skall de få gå här. Och det är vatten från det stora karet, byter lite vatten 2 gånger i veckan. Filter, stenar och växter finnes.

Anledning till att jag skrev detta ämnet är ju att jag hade min gamla, snyft, arga platy hanne som far till dem. Detta trodde jag inte från början, men så helt plötsligt blev hans uppvaktade hona tjock som ett hus. Och ploppade ut yngel efter yngel som jag faktiskt blev vittne till:)
Och några yngel verkar ju fått hans humör:) Skall bli kul att följa denna kull. Nu borde det ju bli många som vill bli herre på täppan, hehe.

Om ni missat story om min arga platy hanne, kolla in http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=102969&highlight=arg+platy