Jag är en sådan som gärna vill klappa alla hundar jag möter, och det oavsett vad för ras eller blandras det är. Givetvis frågar jag alltid först, samtidigt som jag läser av hunden, För det är ju inte säkert att hunden vill bli klappad även om husse eller matte säger att det är okey, och jag har då aldrig blivit biten, vare sig av kopplade eller lösa hundar.
Men den hund som jag har blivit biten av så att det blödde ordentligt det var min egen hormonstinna Irl.Varghundshane som vi hade tidigare, den hunden finns inte längre men det är för att han blev gammal & sjuk. Och bara för att jag blev biten av honom så hatar jag ju inte alla Irländska Varghundar för det, tvärt om jag älskar dessa underbara jättar..
Så jag säger det igen, varför dra alla hundar inom en ras över en kam. Jag har träffat många rottisar & rottisblandisar och dom har alla varit lika trevliga & goa, likaså har jag träffat på flera minst lika goa & trevliga "kamphunds"-liknande hundar.
Är man en riktigt sann hundvän då har jag svårt att förstå hur man kan bli så himla hatisk mot en ras..
Hälsninga från Anneth