matte159 skrev:
Jag tycker att Discus är ganska tråkiga. De står ju helt still i vattnet, men de har helt underbara färger!

Jag tycker att Ansjos förslag om 400 Kardinaler låter som en kanon idé, men jag hade asså hellre kört med några mer aktiva ciklider än Discus. Smaken är som baken.

Vilken ciklid du än väljer så lär nog dina räkor försvinna, eller hur ni som kan saken bättre än jag!? Jag tror nog att även Discus tar räkorna om de får någon chans. Fast å andra sidan, om du har MYCKET växter så klarar de sig nog ändå.

Det finns massa roliga ciklider från Syd- och Central Amerika och med ett 1000L kar finns det nästan inga gränser. Kolla igenom Artbeskrivningarna och ge några förslag som folk kan säga sin åsikt om och visa dig för- och nackdelarna med just den fisken.

Som sagt: Tänk innan du skaffar dig en fisk! Gör inte som jag som köpte Röda Juvelciklider och innom en vecka så var mitt kar helt ränsat på alla mindre fiskar!

Jag har igentligen ingenting att säga om den saken då jag själv ALLTID gör impuls köp:p!!!

Lycka till, och oavsett vad jag tycker om Discus så är de en av de mest populära fiskarna innom hobbyn!!!

/Mathias

Paletter eller nyckelhål?