Micke_A skrev:
Om man inte ska skrika "Rottweiler" så fort en hund har attackerat ett djur eller en människa, så ska man nog inte skrika "man" heller, så fort nå´t illdåd har begåtts. Vet man inte, ska man inte dra förhastade slutsatser, och svartmåla en hel ras (som trådskaparen gör, och till och med hittar på att det var Rottweilers), eller ett helt kön. På ett barnzoo (i Slottsskogen i Göteborg om jag minns rätt) hade några häromsistens dödat några djur, och en forskare (en man till på köpet) sa att det inte kunde vara tjejer, för de har inte så´na empatistörningar... Hmm, nähä, varför är det då rätt vanligt att det är kvinnor som missköter sina djur, och inte verkar bry sig om hur de mår, i Animal Cops-programmen på Animal Planet?

Varför får jag känslan av att Gudrun Schyman satt med en kniv mot hans hals när han sa det :rolleyes: "alla män är talibaner"

Nej men nu missade du ironin totalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det hoppas jag att erikthur och Kramfors inte har gjort... Det är ju så sjukt att säga att en hel ras ska förbjudas för att några individer beteer sig illa och att hålla på att ta fram dessa länkar om när hundar har gjort något fel är löjligt, tycker jag... Vi har vid flera tillfällen dragit paralleller vid män och deras brottslighet och föreslagit att alla män ska bära fotboja, chip, stanna inne efter kl 15 osv.. för att de är så överrepresenterade i brottsstatistiken..

Helt ironiskt givetvis, bara för att belysa det absurda i hela tråden.. Hur kunde du missa det??? ;) ;)