fredd skrev:det finns moduler som är "till" för att sitta på botten, "bottenmoduler?" tror ja väl dom heter på pwss.se.
Om du sätter en på botten tycker jag du ska silikonera dit modulen först (på glaset) och sen frigolit runt om.
Om du ska gömma "reningsverket = pumphuset;) ), så tycker jag att du antingen gömmer in det med slimline bakgrund, (vilket är väldigt lätt och simpelt),eller att du tar bort pumphuset helt och hållet och sätter en modul på sidoglaset med filtermatta och en pump i. Båda sätten är väldigt lätta, jag har testat båda och för en nybörjare går det lätt.
Här är en artikel hur man använder slimlinen på -bästa- sätt:
http://www.ciklider.se/artiklar/mp_btn_slimline.shtml
Om du är orolig, så finns ju detta superbra forum där man kan ställa frågor och få hjälp på vägen;).
Ja, nu måste jag få fråga igen. Det är så svårt att se på bilderna och jag har varit inne på pwss och tittat på modulerna där. Är det, det som dom kallar för fristående moduler (tex modul L,M,N) som du menar att man kan ha på botten? Det är nämligen dom som jag tittat på förut, på en annan sida, men varit osäker på om det är meningen att man ska sätta fast dom mitt på bakrutan och inte mot någon kant. Tror du att dom funkar att sätta på botten alltså?