Det är en sak som jag har funderat på. Vart tar egentligen bajspåsarna vägen sedan när vi har slängt dom på latrinen, eller som en del som slänger sina påsar i buskarna. Hur miljövänliga är dessa bajspåsar, egentligen ?

Jag har ju faktist haft lite små funderingar på att i protest strunta i att plocka upp efter min hund, för vad är egentligen lite hundbajs mot för allt skräp som folk slänger omkring sig ute?
Jag tycker att det är väldigt illa när människor inte kan städa upp efter sig själva, eller att ta med sig sitt skräp hem , och sedan gnäller dom över lite hundskit eller kattskit.
Det ser hemskt ut ute där jag brukar gå med mih hund, och det spelar ingen roll om jag skulle ta någon annan runda för det ser lika illa ut överallt. Det är glaskross, cigg.fimpar & ciggförpackningar, tomma snusdosor, ölburkar & petflaskor precis överallt.
Och sedan dom som är och äter på MAX på andra sidan vägen, jag har sett hur dom bara öppnar bildörren eller bilfönstret & bara slänger ut skräpet efter deras snabbmat, hur kan man vara så himla lat att man inte orkar kliva ur bilen & slänga skräpet på en papperskorg..

Visst jag vill inte att min hund bajsar inne på bostadsområdena eftersom att det finns barn som leker där,men samtidigt finns det trasigt glas överallt, eller som en del folk(ungdomar & vuxna killar) som inte orkar gå in på toa, dom ställer sig utanför porten & pissar bland barnvagnar cyklar.

Det är så illa ställt med mänskligheten ibland så det är så att man skäms för att vara människa.