Piscator skrev:Alla människor ska kunna känna sig trygga om kvällarna och självklart förstår vi alla att man känner sig tryggare bredvid en stor jycke! Men man ska väl inte beväpna sig med en hund? Hund ska man ha för att man gillar hundar, när en massa amatörer tränar sina hundar till skyddshundar är det inte konstigt om människor blir bitna! Jag tycker det vore bättre att göra t.ex. pepparspray lagligt.
Hur vi ska göra för att kvinnor, barn och 46-åriga gubbar som jag ska kunna känna sig trygga i Sverige vet inte jag. Men alla kan i alla fall inte ha halvilskna hundar i 70 kilosklassen.
Om jag ska köpa en hund och vara ute på kvällar och ute i skogen så tänker inte jag köpa en 5 kg hund, köpet av hund gör ju att jag måste utsätta mig för större risk än annars.. Det är klart att jag vill att äckelgubben avskräcks av min hund, sen behöver jag ju inte satsa på en ras som väger 70 kg...
Som hundägare rör man sig så mycket ute så möter man skumma typer på ödsliga platser och då vill inte jag stå där med en "golvmopp" i kopplet...[:o]
Idag är min vovve borta och det blev ingen bärplockning i år för min karl har inte haft tid/lust att följa med och jag går inte ensam med min 3 åring... ;)