Katharina skrev:
Vi har diskuterat det tidigare på tråden... Tjejer är inte fria att gå ut själva på kvällar, som "vapen/livvakt'" måste vi ha med oss andra människor eller en något större hund... En del tjejer har pepparspray och en del vågar inte gå ut [:o] Klart som attan att man tänker försöka försvara sig, inte tänker jag säga "snälla herr våldtäktsman" eller vad tänkte du Lutt????????????
Jag har väl inte sagt att du inte får försvara dig, det är la självklart men jag tycker det är fel att ha hunden som vapen.
Knyttet skrev:Det lät som att han menade att vi skulle försvara oss på ngt annat sätt, inte att vi inte skulle försvara oss alls. Men om det nu är en hund som får en del av oss att känna sig trygga på kvällarna, vad är det då för fel med det?
Jag tycker att Lutt kan återkomma om detta när han har provat att vara kvinna ett tag. :p
Att vara man är svårt nog, vi löper större risk att bli slagna på krogen eller på väg hem från krogen bara för att man råkade blänga/stöta till nån.
Kramfors skrev:Det har ingen betydelse om ägaren har gått massor av utbildningar, om hunden har "fel i huvudet".
En av de aggressiva hundarna jag skrivit om tidigare ägs av en person som utbildar hundägare.
Nepp självklart skall hunden också utgöra tester och alla hundar klarade inte temprament testet i usa vilket är förståligt.
MKKM skrev:Jag förstår inte varför alla envisas med att kalla dem "kamphundar".. Hunden i fråga, vilken ras den än tillhör, är ingen kamphund förän den har deltagit i en hundkamp. Jag fattar inte hur ni som äger pitbull och amstaff och liknande raser kan godta att folk kallar dem för det, inte alls hur ni själva kan stå och säga "Jag har en kamphund" Det är helt oförståeligt för mig.:confused:
MK
Exakt Kamphund är en svordom och det är bara okunniga som kallar hundraser för kamphundar.
Kamphundar är sk tävlingshundar som tävlar i gameness och det är förbjudet i sverige men det finns en liten skala idioter som låter sina hundar utöva sporten och de gör det på ett plågsamt sätt och de är inte lika proffesionella som japanerna.