batski skrev:
Bäst att inte göra det, för det skapar bara mer hysteri och hundhat. Och inte skulle folk börja skräpa ner mindre för det.

Ja du, det är tyvärr inte så sällan som jag skäms för att vara människa :mad: :(

Jag känner verkligen igen din beskrivning. Där jag bor har det de senaste åren blivit allt skräpigare. Folk vet tydligen inte längre hur man beter sig i ett samhälle, utan slänger allt möjligt bara ner på marken, även om det finns en papperskorg bara några få steg bort. Glas, plåtburkar, hela tidningar, stora plastpåsar, batterier, tomma godispåsar, använda kondomer(!) är bara några exempel på vad som brukar ligga på marken eller blåsa omkring i mitt bostadsområde. Varken myndigheter eller politiker verkar inse att om man inte gör nånting åt detta kommer med bara att bli värre.

Men om några stackars duvor skulle råka bajsa på någon balkong (eller över huvud taget visa sig i området), ja då ska man genast börja skjuta ihjäl dem :mad::mad::mad:[:(][:(][:(]

Självklart plockar jag upp efter min hund, om inte annat så för att slippa folks gnäll & för de mindre barnens skull.
Men man blir så arg när folk, oftast vuxna människor inte ser hur det egentligen ser ut ute, speciellt om dom gnäller över lite hundskit eller fågelskitar. Djurbajset försvinner efter ett tag men det gör inte allt glassplitter som finns överallt ute. Men det är väll så att dom ser bara det som dom själva vill se, allt annat skiter dom i.