ampe skrev:Jo, jag kan hålla med om att man kan avliva en redan sjuk fisk för att minska lidande och smitta andra.
Men jag berättade för han i affären att jag inte såg några som helst symptom på att han skulle vara sjuk. Han "testade" mig t.o.m genom att ställa de "klassiska" sjukdomsfrågorna. Typ klistrade fenor och sånt. Han sa sen -Nej det är nog bäst om du avlivar honom, han kommer bli ihjälmobbad tillslut, men så är det i naturen. Om du inte kan ge bort honom.
Men han simmar så fint med de andra nu. Tur att jag inte löd hans råd utan litade på min egen instinkt.
Vill inte säga vart det var. Har ingen aning om hur den butiken är i vanliga fall. Var och hälsade på några vänner och passade på att slinka in och titta vad de hade.
Man kan nog lätt lösa sådana problem så som du gjorde: ÄNDRA inredningen. Köp fler individer. Då kommer mobbade individer känna sig säkrare och ta för sig mer, samtidigt som det finns gömställen att sticka undan till om mobbingen fortsätter. Då slipper man avliva i onödan, tycker fortfarande att det var ett konstigt råd du fick.....Och jag tycker du skall säga det till honom så han inte fortsätter ge sådana råd.