quarantino skrev:
Jag preciserade mig ju och skrev litet huvud/bett, alltså inte tax!!!
Klart man kan generalisera, stor käft, stor kraft - stor skada!
Attackerna är ju inte falska bara för att det är en penninghungrig tidning som kommit med nyheten. Däremot har jag sett någon artikel som kanske blåsts upp lite överdrivet, dock har det ju varit en attack!
Alltså så här är det en V:formad nos/mun har mer kraft i bettet än ett fyrkantigt tryne dock så skall man veta att det är inte käften som gör styrkan utan musklerna vid kinderna. Och som vissa tror att en del raser låser sina käftar men det är en myt oftast är det terriers det handlar om och de släpper inte pga ren envishet men den släpper om ägaren säger till den att göra det.
Kvällspressar är experter på att vrida händelser och ja självklart har situationen hänt men de avslöjar inte allt.
Läste på aftonbladet för nästan ett år sen och den handlade om en Pitbull som hade käkat upp en bebisens tår medans den låg och sov, så jag sökte uppfaktan och det visade sig vara helt fel och så var det ingen Pitbull heller:D.
tror man får upp lite sökningar om man googlar typ "Lousiana baby pitbull" eller liknande