Det kommer en lek så småningom garanterat. Av erfarehet från förr och när jag studerat de jag har nu så verkar prinsessoena oerhört lättlekta.
Nu hade jag ju turen att få ett par utvalt från start, så det var ju liksom bara en tidsfråga - men det syntes att när jag introducerade dom i karet så satte de genast igång med att märka ut revir - det tog bara något dygn så hade de valt platsen där de uppenbart har lekt nu. De senaste dagarna har varit väldigt hektiska för paret och jag trodde att de möjligtvis precis hade lekt - men det visade sig att det var yngelsvärmen de var så intensiva med att beskydda.
Nu får man se hur många som klarar sig - jag vet att det kommer att ryka en hel del - men fyra, fem stycken skall väl kunna etablera sig och växa till sig för att senare hjälpa till att ta hand om kommande kullar.
Gracilisen är ju faktiskt ganska färglös men de intensivt blå ögonen och de vita kanterna på fenorna är verkligen en fröjd att se i verkligheten - de är i ordets rätta bemärkelse - Gracila!:)