Jag är lessen, men jag har ingen aning om vad det är du försöker säga.erik l skrev:Problemet kvarstår!!
---
Diskutera hellre elaka svanar och hästar älgar och hundar och nervösa människor om de ljuger eller inte.
Det finns bara två lösningar på "vargfrågan": antingen skjuter man bort alla vargar, eller så måste de människor som bor i områden med varg anpassa sig till det faktum att lösspringande hundar och frigående boskap kan bli angripen, och att älgstammen inte kommer att vara lika stor som den var utan varg.
Min åsikt är och har hela tiden varit att det är människorna som måste anpassa sig: vargen har rätt att vara här. Enligt min åsikt borde stammen också få bli minst 500 djur, för att undvika inavel.
Undervisning, skyddshalsband på jakthundar och extra värdefull boskap, hålla hundar i koppel, import av hundraser som kan hantera varg, vargsäkra staket, inhägning av renbetesområden - det är alltså min lösning på vargfrågan.
Men den här tråden gäller egentligen inte vargfrågan, det gäller om TV4's inslag var partiskt och borde rapporteras till granskningsnämnden.