Zirconia skrev:
Siameser? algätare alltså eller?

Hmm, jag hade räkor några dagar i karet, men ja, dom hann väl aldrig sätta igång att äta på tofsarna, jag flyttade dom sen, för att få dit några pakistanbotior då jag har en del sniglar, inte så många, men jag vill inte ha några sniglar där..

Men ja, jag vet inte.. hur många måste man ha av dom då? Är dom fredliga och så?

Jag får inte plats med så mycket, har en ancistrus på ca 8cm, och så är det 2guppys och 6 platys och 3 fantomtetror (som ska få nya kompisar snart) + några platyyngel..

Men ja, nån siames kanske man får ner.. men jag ska ha dit pakistaner också eller kubotaibotior.. så dom ska få plats också..
Du har bara dem tills det är försvunnit sen kan du ta bort dem,det är rätt så fredlig fisk som passar till dem du har tycker jag,jag kör alltid med några Siamesiska Algätare i nystartade kar för att få bukt med tofsalger sen åker dem iväg till affären igen när det har försvunnet ingen fisk i mitt tycke precis den är för stimmig och äter all mat för dem andra fiskarna,så ett tips är att dra ner på maten under tiden dem ska göra sitt jobb:)