Jag har ingen erfarenhet av okinawans förhållande till anemoner men jag har märkt att den visar tendenser till clownbeteende mot koraller, dvs mina ligger gärna inne i koraller såsom euphyllia. Om det är så - så mekanismen som gör att fiskar kan bo i anemoner är att de inkorporerar en del av giftet i sitt eget slemlager och gör att värddjuret inte utlöser sina nässelceller. Detta tar en tid och teoretiskt kan man tänka sig "brännskador".
Är inte prickarna vita unde det fulla lyset? Kliar den sig? Äter den bra. Är den normal i aktivitet? Har det gått över på dina clowner? Kan du få en bättre bild på okinavan. Saltvattensprick (i alla fall de jag känner igen) har vita prickar under vanligt ljus också.
Många frågor men det går inte bedömma med nuvarande underlag.
För övrigt tycker jag karet ser bra ut - du har kommit över de kritiska veckorna - ta det bara lugnt nu och överbelasta inte. Din anemon motsvarar rätt så många fiskar i belastning så jag skulle ha stoppat fiskinköpen just nu och koncentrara mig på sådana koraller som växer bra och använder fotosyntes. Skivor, stjärnpolyper och mjukkoraller.
MVH Lasse