Knyttet skrev:men om det är mens du menar så får man ju det just för att man inte blev gravid den månaden
Här är det snarare min sambo som nästan städar ut mig när han får sina ryck
Ha ha... Han kanske har mens :D :D Jag bläddrade i den där "Män från mars och kvinnor från Venus" för en massa år sedan och han menade på att livmodern "städas ur" utan att det blev något. Så blir det en hormonell depression i kroppen före montan och det är därför kvinnan ofta kan vara grinig och under montan börjar kroppen att göra sig iordning för ett nytt försök till befruktning och då ska det tas nya tag och kvinnan börjar att ställa iordning runt omkring sig... :D Jag tyckte att det lät lite kul...
Men jag tror faktiskt att det är jättemycket av det här som vi inte vet och vi är faktiskt djur som påverkas mycket mer av dofter, kemi och hormoner än vad vi tror...
Men allt detta är ju generellt och hårddraget med en massa personliga olikheter... Jag skrattade iaf när jag bläddrade i boken för att mycket stämde...
Kjell Fohrman skrev:Näväl nu var det ju inte det som du skrev utan jag utgick ifrån det
Och eftersom det finns bajspåsar som man hänger under rumpan (har tidigare skrivits om dom här på Zoopet) så var ju inte det så märkligt och sedan återstår bara att hunden var söt.
Jag har aldrig sett en bajspåse hängade i rumpan på en hund och själv skulle jag tycka att det var djurplågeri... Så min poäng var att tjejen inte visst något om hur man gör med hundar och därför inte hade något äkta intresse... ;)
batski skrev:Eller att husse borde lära sig att bete sig som en riktig flockledare. Det är en del som tycker att det inte gör nånting när små hundar inte lyssnar och bara springer fram till folk eller andra hundar, men då har de inte fattat nånting. Dels kan dessa småttingar råka illa ut själva och dels kan det finnas människor som är rädda även för små hundar och då är det inte så kul när hundarna bara springer fram.
Så sant... Det kan ju inte ens Kramfors förneka längre, att det är ägaren som formar hunden och inte tvärt om...;)