Jarinen har rätt, det vettiga som kan sägas här har nog sagts redan, och säkert mer än en gång, men det tycks inte gå in hos vissa. Däremot finns det tydligen en hel del ovettigt kvar att säga i den här tråden.
Men jag vill bara säga, att om det är en hane eller en tik har nog liten eller ingen betydelse alls. Min kompis förra rottisar var en hane och en tik, och tiken var dominant över hanen. Varför? Jo, troligtvis för att hon var äldst. Han vägde runt 60 kg, och hon runt 45, men som vi alla vet, storleken har ingen betydelse, en tjej kan sätta sig på en stor stark kille om hon har översittartendenser, och han har dålig självkänsla, då spelar det ingen roll att han är mycket starkare. Som Patrik skriver om sin papillon, har den starkare psyke, och är mer dominant lagd, så kan den säkert få en rottis att dansa efter sin pipa. Hundar är trots allt individer i första hand, och olika raser i andra hand, liksom vi människor är individer i första hand, och män/kvinnor i andra hand.
Såg för övrigt idag den långhåriga schäfer som attackerade kompisens förra rottisar, tillsammans med sin matte. Och vad gör den? Jo, börjar skälla och dra efter en hund som går förbi (såg inte så noga, men det såg ut som nå´t staffliknande).
Min ena kusins fru har en syster som har en rottishane, som är kompis med både kusinens egen lilla spaniel, och hans frus föräldrars papillon. Och som sagt, rottisen är en hane, tro det eller ej :rolleyes:
Nu ska jag försöka att inte skriva nå´t mer i den här "intelligenta" tråden, men jag lovar inget. Har svårt för att låta fördomsfulla och dumma kommentarer förbli obesvarade, och även om problem väl inte bör tigas ihjäl, så är det nog det bästa i det här fallet. Många kunniga och insatta har ju försökt införa lite vett i den här tråden under lång tid, men den var död redan från början, och nu hålls den vid liv med hjälp av konstgjord andning, trots att den borde ha fått självdö för längese´n.