Va glad jag blir!!
Va många svar jag fick sedan sist!! (Skitnöjd!!)
*haha* Ja jag hoppades på att det skulle vara folk som va intresserade och det är väldigt kul att ni hänger på och kommer med tips och frågor under vägens gång och peppar ;)
Kanske ska ge en mer genomgående beskrivning över vad satt igång för nått :D
Projekt nr1:
Bygge av bänk.
Änsålänge har jag juh tyvärr inte hunnit mer än halvvägs på bänken då den kommer bli en komplett möbel när den är klar så inga pumpar etc syns :)
Porjekt nr2:
Akvariet..
Änsålänge har jag puttsat lite på akvariet bara och ska puttsa ännumera *Hehe*
Men även satt på den svarta boarden på fram och sidorutorna och sedan när bakgrunden är på plats sätta board som täcker bakgrunden på sidorna :)
Sedan måste jag juh införskaffa Ljusramp,pump/ar doppvärmare också.
Kan juh vara bra att ha menar jag! :P
Projekt nr3:
Bakgrunds bygge..
Jepp det kommer bli en bergväggs liknande bakgrund som är så tunn som möjligt för jag vill kunna utnyttja så mycket yta jag bara kan i karet!
Bygger i frigolit vilket kanske inte direkt förvånar och när det väl kommer till själva cementering av bakgrunden så tänkte jag använda mig av lite olika färgpigment osv för att få ett så naturtroget resultat jag bara kan.
Projekt nr4:
Inredningen..
Ja detta är väll den biten jag ser mest fram emot måste jag säga!
Som ni sett har jag införskaffat 3 rötter i storleksklassen "lite" större *Hehe*
Och det kan hända att någon av dom ev byts ut mot någon lite "högre" rot så man får upp dekorationen lite..
Sedan hade jag tänkt mig mest storbladiga växter med ett fåtal lågt växande som lute utfyllnad vi rötternas botten, väldigt svårt att förklara såhär så ni får helt enkelt vänta och se ;)
Finkornig sand ska det vara också, och några hyffsat stora flata stenar.
Sedan är det juh detta med löven eller ej, inte riktigt bestämt mig på den punkten än men det kanske vore nått?
Projekt nr5:
"Dyrgripen"
Inhandlandet av alla fiskar *hehe*
Den listan kommer nog ändras under vägens gång men en art vet ni juh redan ;)
RegnbågsCikliderna jag köpte nyligen ska flytta in hit sedan och även min L001 eftersom den snart växer ur mitt lilla 150L kar.
Men för att ge en ungefärlig bild så hade jag tänkt mig det såhär!
2st arter med Tetror, 4-5 olika arter med DvärgCiklider, 2st olika sorters malar.
Det är tanken iallafall, sedan får vi se vart det skenar iväg :D
Men hoppas detta gav en kanske lite klarare bild över mitt lilla projekt? :)
Och hoppas ni har inte tappar intresset bara för att det kommer stå lite still nu ett tag! Lovar att jag ska försöka göra lite småpill under tiden ;)