Loelle skrev:
Jag har bla. silverhajar och det är väl dom jag är mest rädd ska äta yngel. Har även ett stim rosentetror som jag har hört ska vara ganska glupska.

Ynglen är ca 8mm så dom får vara kvar där några dagar till. Ska ev starta upp ett litet 12 plastkar imorgon där dom kan vara några veckor.

Så, det är ingen risk att ynglen äter så mkt artemia att dom mår dåligt? Dom får även en fiskmats blandning som jag mortlat. Den inehåller 2 olika sorters flingfoder, algtabletter och kampfiskpellets. Jag tänkte att om jag blandar allt jag har borde ju något smaka gott :p

Jag har bara kläckt ett kryddmått med artemia ägg och det kläcks fler och fler hela tiden :p Jag måste fått tag på bra ägg :) Syns inte ens att det saknas ägg från burken och jag har kläckt ca 5-6 omgångar :)

Artemiaägg räcker LÄNGE när man väl köpt dem, det måste jag medge.;)
Jag tror nog att ynglen kommer växa lite bättre när de får en egen "burk" att gå i, men var noga med vattenbyten, där i blir kvaliteten snabbt sämre, speciellt om de inte äter upp maten fort, kanske att du skall ha någon städfisk också, en liten Ancistrus kanske?:D Lycka till!