Zirconia skrev:
Nä, jag har hört att många tydligen råkat ut för en massa sånt :(

Uruselt iaf.. att dom inte tar nåt ansvar liksom..

Men jag har en hel del växter, vanlig cabomba, vallisneria och vattenpest osv i mina andra kar, det blir därifrån i framtiden jag tar växter.. jag har ju så det räcker och blir över..

Tyvärr är det så att ansvaret ligger hos dig. Det är du som skall kolla om de tål den växten, det är upp till dig att ta reda på vilka medel de använder vid uppdrivning och om de använder bekämpningsmedel mot skadedjur på den (som de ofta gör).

Växten skadade dina räkor men hade kanske funkat hur bra som helst i ett växtkar. De i butiken vet ju inte vart du skall ha växten förrän du, innan nu köper den, frågar "funkar denna med räkor". Om dom då hade sagt ja så klart att du har rätt att gå dit och klaga så att de får veta att de lever... men som sagt, det är upp till dig själv, om du är seriös, att ta reda på fakta först.

Det var en sån grej jag missade med mina växter. Jag gjorde en miss och borde inte pluttat ner nya växter i ett räkkar utan borde haft dom i ett annat kar en period först... kan jag skylla min egen miss på försäljaren? Klart jag ville det, men man måste tyvärr vara realist.