Katharina skrev:Ha ha.. Jag tror att hunden är en tam varg och vi är tama neandertalare!!! Jag tror att vi vill så gärna tro att vi och våra hundar är så civiliserade och moderna men vetenskapen visar allt mer att det gamla lever kvar i oss. Vi påverkas av dofter, hormoner vid hudkontakt, kroppsspråk, läten, ljud osv.. Kvinnor attraheras av män som är hårda och tuffa och män av kvinnor som är mjuka.. Män attraheras av röda läppar och långa naglar och stora bröst, det visar nämligen på fertilitet och friskhet.. Ha ha... Neandertalaren lever nog mer än vi tror, eller rättare sagt apan i oss eftersom vetenskapen tror att neandertalaren är en parallell till människan och inte en anfader... :D :D
Klart apan lever kvar i oss. Vi är ju apor även om många gärna vill tro att vi är aliens eller något annat odjuriskt som inte styrs av såna där primitiva saker som dofter och sånt. Så där håller jag helt med dig.
Men att kvinnor skulle attraheras av män som är hårda och tuffa och män av kvinnor som är mjuka är en grov generalisering. Jag t ex tycker det är väldigt sexigt med tuffa kvinnor som tar för sig. Och vad har röda läppar med fertilitet att göra? Ingen kvinna föds med röda läppar, utan det är en kulturell sak och inget biologiskt.