Jag hade bara husfix på bakgrunden i mitt gamla 300 L.. Fungerade jättebra, har inte några minnen av att den blev ful av alger och så..
Killen som jag köpte karet av hade haft bl a anemoner så det är inte giftigt med husfix för då hade de aldrig klarat sig.. Däremot berättade han orsaken till försäljningen.. Lite trag-komisk story.. Han hade alltså lyckats med en massa fina, dyrbara fiskar och anemoner och sedan fick han syn på en stor, jättefin fisk som han inte kunde låta bli fast den var svindyr..
Den började med att äta upp andra fiskar, han kunde fortfarande inte slänga den vackra fisken, den var till sist ensam och då åt den upp anemonerna, alltså blev det en jättedyr fisk, när den då var helt ensam så gick den på husfixbakgrunden och gnagde på den... Sen dog den.. [:o] :D
Historien förtäljde inte om den blev hård i magen eller förgiftad men troligen det senare... Han sa att nu började han bli sugen på Discus så jag fick köpa karet för typ 300 spänn innan han skulle trilla dit igen och bli luspank :D :D
Kjear. Jag tycker att den andra bakgrunden var jättesnygg!!!