Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Mina åsikter om tävlingen har ändrats med tiden måste jag säga. Jag tycker det är sååå tråkigt att Micke, Sonja, muppins, erland m fl inte deltar längre. Ursäkta mig för att jag skriver det rakt ut men just nu är det bara drd och petnym som gör upp om toppstriden och ingen av dem upplever jag som särskilt ödmjuk i sina framtoningar här på forumet. Tävlingsinstinkten är betydligt mycket större än tidigare och då dalar mitt intresse. Jag tycker det är kul att fota firrarna och aspirerar absolut inte på någon topp-placering. När jag får kommentarer på bilderna jag deltagit med så tycker jag det är bra med KONSTRUKTIV kritik, dvs vad jag som fotograf kan tänka på när jag fotar mina firrar för att få bättre bilder. Jag tappar lite sugen/lusten att fota när det blir självgoda bröstklappningar och "hejjamig-rop" men det hänger givetvis ihop med att de firrar jag har hemma nu är redan välfotade och upphängda tillräckligt i mitt galleri.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Vad gäller anonymiteten så har inte min ståndpunkt förändrats sedan tidigare, jag tycker att fotografernas identiteter skall döljas för då har alla samma chans även om man kan lista ut vem som tagit bilden. Jag ÄR mer kritisk emot drds och petnyms bilder även om jag intalar mig själv att jag inte skall vara det. Varför dessa två just nu är för att det är de som leder ligan. OM deras namn skulle vara dolda så finns det en chans att deras bilder skulle få en annan bedömning/poäng. För egen del tycker jag det skulle vara intressant![/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid](Maria, som vann fototävlingen på Kolmården, mycket tack vare att jag var anonym!! Och som också inser att jag kommer få lite skit efter det här inlägget... so what???)[/COLOR][/FONT]

Dålig dag Maria ??:D