batski skrev:Djurens Rätt vill INTE ha ett förbud mot sällskapsdjur. Dock vill man att de djur som lever hos människor ska kunna ha bra liv, vilket i praktiken innebär ett förbud mot att VISSA arter hålls i fångenskap. T ex kanariefåglar i burar kan aldrig få ett bra fågelliv.
Azur, jag har fått ett intryck av att du är en väldigt kunnig person som alltid kommer med väldigt saklig information. I detta inlägg har du dock kommit med en falsk anklagelse. Så gå inte på lögnerna som ofta sprids om djurrättare och Djurens Rätt, utan skaffa dig kunskap innan du uttalar dig.
Själv är jag medlem i Djurens Rätt och VET att det är inte så som du skriver.
Jag vet inte vad Djurens Rätt som organisation står för, men Siri Martinsen som sitter i denna organisations styrelse höll i likhet med mig föredrag på Fisksymposiet i Skara som anordnades Djurskyddsmyndigheten.
Hon ansåg i alla fall att det var fel att överhuvudtaget hålla fiskar i "fångenskap" som hon uttryckte det. Detta VET jag i alla fall. Nu pratade hon där inte som representant för Djurens Rätt utan för InterNICHE, men som sagt hon sitter i styrelsen för Djurens Rätt