Ramnissan skrev:Såg alla stavningsmissar i mitt förra svar:(
Förklaringen är att sedan jag installerade Vista på min bärbara dator så verkar det vara en fördröjning i tangentbordet, så den lömmer skriva en del bokstäver.
Aja, åter till akvarie och fiskeriet:)
Jag förstod det du skrev i vilket fall :D Men det är tråkigt när datorer jobbar sig.
Ramnissan skrev:Tackar för svaret!:)
Läste precis igenom en annan tråd här så nu har jag bestämt mig för att ta ur det grova gruset som maken hade i och stoppa i frigolit och sedan rådasanden:) Jag startar om helt eftersom jag ändå verkar behöva göra det. Så frigolit och sand köps in i morgon när jag ändå ska köpa det sista till min hundgård som vi bygger:) Sedan blir det till att alternera mellan att ösa singel till hundgården och grus i akvariet.
Inväntar sedan offerten från akvarieaffären jag mailade igår.
Varför frigolit? Frigolit under sanden är helt onödigt om man inte ska ha stora tunga stenar. Det skulle inte heller fungera eftersom sandens vikt förmodligen inte skulle räcka för att hålla frigoliten nere på botten.
Man kan däremot ha dammjord och/eller torv under sanden där man sen ska plantera växterna.
Om du ska ha stora stenar och därför behöver frigolit på botten var noga med att den frigoliten du köper inte är behandlad med antimögel-medel som ju är giftigt för fiskarna.