lenis3 skrev:
vilken diskussion det blev! fiskar är inte likvärdiga med människor (såklart..) men är ändå levande varelser. sammanfattningsvis: djur, oavsett art, är inget slit och släng.

Jag har skänkt bort rödmunstetror, och de var nog bra 5 st.

har du satt ut annonser på de där ställena jag tipsade om?

sormantlar ska väl inte vara toksvåra att odla? det svåra, som jag förstått, är att ynglena är så väääldans små. kollat www.akvarieguiden.nu kanske står nåt vettigt om odling där.

bara för att jag är sååå snäll så har jag saxat detta från akvarieguiden.nu

"Odling

Det är lätt att odla denna fisk i fångenskap. Avelsfiskarna placeras i ett eller flera par i akvarier med omkring 50 liters volym. Botten täcks med ett skyddsgaller. Kokt vattenledningsvatten är att rekomendera.När ynglen simmar fritt ger man dem först saltvattensräkor och senare alla slags traditionell levande och artificiell föda. Ynglen växer snabbt, men efterssom de är så många, så är deras tillväxt direkt beroende av att det finns tillräckligt mycket utrymme i akvarierna."

och här är en direktlänk till sidan

http://www.djurportalen.nu/dp_artarkiv.php?go=info&id=72

Ska man alltså ha dem i ett tomt akvarium? Det är detta som är lite förvirrande för på vissa ställen säger dom att man måste ha massor av finbladiga växter som de kan lägga äggen i...

Men tack såhemskt mycket! Ser nog ut som jag får so lov o köpa ett nytt akvarium ändå.:p Ska åtminstonde tänka på saken. Men koppartetrorna ska jag nog inte ha kvar iallafall.