firefox75 skrev:
Skalarer i ett sådant stort kar?

Jag skulle nog kört på festae eller kanske trimac o sen urau.

Eller kanske någon jordätare o sen chokladciklid och sen flaggciklid.

Har kollat runt lite på förslagen du gav och det känns inte riktigt som min grej. Festae är visserligen rätt fina, men artbeskrivningen om den här på Zoopet är ju inte direkt mild. De andra känns helt enkelt inte som fiskar för mig, gillar inte utseendet direkt.

Varför skulle mitt kar vara för stort för skalarer? De flesta rekommenderar ju akvarier högre än 45cm för att skalarernas fenor ska ha utrymme att växa obehindrat. 60cm borde väl då vara precis lagom?

Plupp skrev:
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Undersök först om andra T5 rör passar i T5 8tube-1000. Längden på 39 watts rören som följer med är 850mm, och andra T5 39 watts rör är 860mm. Hade själv problem förut när jag hade en T5 armatur, som jag hade köpt på Ebay med 2st 28watts rör med en längd på 1150mm. Dom enda som hade den typen av rör var Aquastyle, och bara ett rör att välja mellan. Man vill ju ha lite mer rör att välja på. [/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Eller?[/SIZE][/FONT]

Jag har kollat runt efter datablad på lysrampen men inte hittat någon info, så jag har skrivit ett mail till Aquastyle för att kolla för säkerhets skull. Tack för varningen! Precis som du säger vill man ju kunna byta rör.