kattmamma skrev:
Hej ( katharina). Har fått kortison tabletter till Smilla, Och ta i trä, idag lite bättre. Har även bytt foder till ett utan spannmål. Hon är väl x-tra känslig. Nu ska jag bada henne varje kväll i ett schampoo med, så hoppas de ger med sig. Ha de:-)

Kortisonet mildrar symtomen på problemet som då alltså borde vara en hurreaktion och inte en parasit, skönt men ändå synd... Lättare att bli av med en parasit än en reaktion...
Du får prova dig fram med kosten... Healing fungerar faktiskt också bra på smådjur så om hon tillåter att du håller händerna på henne så lägg dem där hon har klåda och tänk dig att händerna värmer.. Min vovve lämnade blödande fotspår i ett år och blev bra med healing på två veckor :D, helt otroligt... Men det är ju också "bara" stärkande, orsaken till klådan finns ju kvar..
Lycka till att hitta orsaken... ;)

På min vovve var det som sagt för mycket vetemjöl i kosten och sedan på sommaren så blev det för varmt och fuktigt om tassarna.. Att ändra kosten och klippa pälsen gjorde att det blev bättre och sedan lite stärkande healing när det dök upp igen så var han bra.. ;)