Judas skrev:Idag var det full rulle i mitt stora kar, rensade nämligen ut min sons kar inför omstart och inriktning på tangaynika, 2 gigantiska praktbotior och 3st 13 cm siamesiska algätare gavs bort, kvar blev dock 25-30 st ancistrusyngel och en svärm av diverse små tetror. Dessa mindre fiskar fick ärar att hoppa i mitt akvarium. 5-6 neontetror fick ganska omedelbart stryka på foten då min Sorubim Lima och Pimelodus Blochi tog upp jakten. Kvar blev det då 3 st koppartetror, verkade som om dessa var rappare och klokare en neonerna. Men helt plötsligt så fick min motoro för sig att han skulle käka oxå, de tre koppartetrorna hade inte en suck, han for runt som en galning över hela karet, detta med framgång. Jag blev helt tagen , vilken jaktmaskin!! jag kommer def. att köra med mer levandefoder, det var en upplevelse!!
förstår va du menar med upplevelsen då ja själv innan bara har handskat med aggrofiskar men det finns en liten hake med levandemat o det e att jägaren snart enbart kan förlita sig och finner sig bara vid att äta levande och faktiskt kan strunta i vanligt foder.. vet inte helt med stingrockor hur de ter sig då några scalarer har strykt med och hon fortfarande mumsar röda mygg :) menman bör nog vara sparsam med levandefoder.. se det som enbart en höjdpunt typ en gång eller varannan vecka..