morrhoppa hur stora är dina. Mina är inte lättskrämda alls. Då jag köpte dem i butiken så var de bland ca 20 andra paroonhajar. Jag tittade noga och valde ut dem som var minst rädda för hastiga rörelser mm. Så mina reagerar med intresse istället för skräck då jag kommer nära karet.

Idag gjorde jag vattenbyte också. Inge stress där heller, Antaligen så hade jag blandat ihop stress med överaktivhet. Mina parooner är överaktiva, de simmar hela tiden, vilar aldrig. Jag uppfattade alltså detta som stress i början men nu verkar det vara så dem beter sig rent naturligt som yngel vad jag uppfattat.

Micke A trångt är det absolut inte, de har gott om utrymme och gömställen. Jag kan hålla dem tills de blir ca 25cm sen ger jag bort dem till 2 killar som har källarlokal med akvarier som de kan hållas i.

För övrigt så slaktas denna fisk i tusental varje dag, det är ju en matfisk. Tycker därför inte att det är fel att inneha denna fisk. Skulle dock aldrig köpt den om jag inte var 100% säker på att den vid större storlek kommer till ett bättre hem.