Glenn skrev:Jag håller inte alls med om det som står ovan. När jag jobbade i butik så började vi efter ett tag att ta in växter från ett nytt ställe och det började dö fisk i butiken. I början trodde vi att det var något som hade brutit ut i karena men efter ett flertal gånger då vi hade fått in nya växter och massvis med fisk hade dött så förstod vi varför fisken dog. Det var för att växterna var besprutade så hårt och därefter så började vi alltid att skölja av växterna under rinnande vatten innan vi satte ner dom i akvarierna och efter det så hade vi inte längre problem med att massvis med fisk dog så jag skulle nog allt vilja påstå att vissa ställen besprutar sina växter så hårt så att tom fiskar dör pga det.
Detta har jag faktiskt aldrig hört talas om och det låter ju märkligt eftersom en sådan växtproducent mycket snabbt borde gå i konkurs. Vem skulle dom kunna sälja akvarieväxter till - om alla fiskarna dör.
Så även om det självklart kan det hända det du skriver så måste det vara extremt ovanligt i alla fall. Dock det tråden handlar om - dvs om räkor där är det ofta ett problem.