Amaro skrev:Ps, jag skäms inte alls för att jag har denna fisk, är snarare stolt över det. Skulle inte heller bry mig alls, kan lika gärna hugga skallen av dem och göra käk av dem då de blir tillräckligt stora. Som om detta är omoraliskt med tanke på massmorden som sker runt världen på kor,kyckling,kalkoner,får,grisar och FÌSKAR för att mätta magen, Er mage min mage allas mage.
morrhoppa jag tycker du är trevlig som fan, du e säkert riktigt god som person också. men jag finner det som en blandning av att det både är tragiskt och patetiskt att du skäms över att du har denna fisk. Jag tror också att du skriver detta för att du "är rädd" för att bli dömd av de så kallade "helgonen" på zoopet som spelar ett ansikte som aldrig skadat en levande varelse i hela sitt liv. Pass på sånt, om jag vill ha 100parooner i 100liters kar för jag känner för det så har jag det, ingen är bra nog för att dömma mig.
Only god can judge me !
Morrhoppa ta det inte som ett påhopp. Jag kan ha fel om dig, du kanske verkligen verkligen tycker det är helt fel, förstår dig också men du måste helt ärligt se dubbelmoralen i det hela. Vi tvekar inte för att döda en fluga som stör oss då vi ser på tv. Men då det handlar om en fisk så blir det RIKSlarm. lite skrattretande.
Grejen är ju att det är ett misstag att jag har dem överhuvudtaget, och jag skäms över det eftersom jag inte kan ge dem ett gott hem. Jag bryr mig sjukt mycket om alla djur (vilket jag inte gör om människor för människor förtjänar det inte) och nu har jag två djur i min vård som jag vet att jag antingen måste döda eller låta dö väldigt långsamt av sig själva gör ju inte saken bättre.
Jag tycker dessa fiskar är oerhört korkade att ha som husdjur ändå har jag det, visst är det dubbelmoral. Och sen så brukar jag inte döda flugor utan att försöka släppa ut dem först ;) Människor har ju en sån förskräcklig kärlek till livet, det är liksom inget man kan göra åt.