Judas skrev:
jaha då har jag införskaffat mig en riktig monsterfisk oxå! Var och hämtade min Fasciatum idag, liten är den dock 12cm! Hoppas att den växer till sig och uppför sig någorlunda, jag vill inte ha ngr bataljer med rockan. Som ungfisk skall det nog fungera bra, sitter dock och spånar på akvariebygget from hell. Jag har ju en hel källare som står till mitt förfogande här i mitt hus. Hade tänkt mig att mura/gjuta akvariet och sedan enbart ha en glasruta framtill, på så vis har jag tänkt mig att kunna bygga ett duktigt stort kar till en rimlig peng. får se om jag kan få tag på ett glas som är 2,6m *0,70m till en vettig peng. Djupet kan jag ju justera efter smak. Ja, nu skall det räknas på det hela så får vi se på vad det kan landa på.

Kul hoppas att det går bra med den och med akvariebygget.
Har ju självbörjat riva upp golvet i ett rum i våran källare där ja ska in med golvbrunn vatten osv. Ska försöka få det mesta klart innan jag ska till Uruguay i mars. Dels så jag har plats åt lite fisk därifrån och för att det ska bli lite lättare för min sambo att sköta det jag redan har.