_Lena_ skrev:
Hmm det är nog därför min farfar har astma...
De flesta andra tror att astma och allergier beror på övernitiskt städning och mängder av parfymer. Och det finns inga studier som visar att vetemjöl skulle ha något samband med diabetes, övervikt och diabetes är dock ett bevisat samband.
Vaddå övernitisk städning??? Vem har tid med det idag??? Min mormor hade garanterat 100 gånger renare hemma än vad jag har... Förr när kvinnan var hemma och inte yrkesarbetade var hemmen mycket renare.. Idag är vi glada om vi hinner torka ur köksskåpen några gånger per år...
Astma beror på att imunförsvaret inte fungerar som det ska och vad är det som ser till att det fungerar?? Jo kosten.. Både för lite av vissa saker och för mycket av andra saker...
Jag tror att alla gifter är de värsta skurkarna!!! Gifter i maten, i kläder, i väggarna, i luften osv.. :(
Men det är klart.. åt vi nyttigare så skulle ju kroppen bättre kunna läka ut gifter osv... åter tillbaka till vilket bränsle vi stoppar i tanken.. ;)
Mumin skrev:
Men nu jag äter efter Stephan Rössners tes att man kan äta allting, men inte alltid, samt att livet inte går ut på att dö med perfekta kolesterolvärden.
Då blev mitt liv mycket lättare.;)
Jag har varit och är kraftigt överviktig sen 15 år, med ett bmi på alldeles för mycket. Jag har prövat det mesta i dietväg, inklusiva fasta, men det slutar alltid med att jag ofelbart går upp igen, men nu har jag hittat den formel som funkar för mig.
Grattis... Jag printade ut ditt inlägg till min gubbe som kämpar med en stor mage och tror att enbart träningen är lösning på problemet.. :D :D